Marketing SMS w komunikacji z klientami: najlepsze sposoby na skuteczne wykorzystanie.
SMS-y to jedno z najpopularniejszych narzędzi w komunikacji z klientami, gdyż doskonale nadają się do krótkiej informacji lub przypomnienia.
W niniejszym artykule przedstawiamy najlepsze sposoby na wykorzystanie marketingu SMS w komunikacji z klientami.
- Personalizacja SMS-ów to klucz do sukcesu
Personalizacja SMS-ów jest kluczowa w budowaniu relacji z klientami. Najlepiej, gdy wiadomość jest przesyłana w imieniu osoby lub firmy, z którą klient ma już wcześniej kontakt.
Przykład: „Witaj Kasiu, dziękujemy Ci za Twoje ostatnie zakupy w naszym sklepie. Zapraszamy Cię ponownie i przypominamy, że po wpisaniu kodu 'KASIA10′ otrzymasz 10% zniżki na Twoje następne zakupy”.
- Wykorzystaj SMS-y do powiadomień o zniżkach i promocjach
Klienci lubią oszczędzać, a SMS-y to doskonały sposób na powiadomienie ich o zniżkach i promocjach. W tym przypadku ważne jest, aby wiadomości były krótkie i przyciągające uwagę.
Przykład: „Last Minute! Dziś i jutro 20% na dowolny produkt z naszej nowej kolekcji. Skorzystaj, póki czas!”
- SMS-y w celu poinformowania klienta o realizacji zamówienia
Wysyłanie SMS-ów w celu poinformowania klientów o realizacji zamówienia to idealny sposób na zwiększenie satysfakcji klientów. W ten sposób klient wie, że jego zamówienie zostało zrealizowane pomyślnie i może spać spokojnie.
Przykład: „Witaj! Chcieliśmy Cię informować, że Twoje zamówienie zostało zrealizowane i wysłane. Powinno dotrzeć do Ciebie już jutro. Dziękujemy za zakupy w naszym sklepie!”
- SMS-em przypomnij klientowi o zapisaniu się na newsletter
Jeśli firma prowadzi newsletter, warto przypomnieć o nim swoim klientom SMS-em. To doskonała okazja, by przyciągnąć ich uwagę i zachęcić do korzystania z newslettera, dzięki czemu będą zawsze na bieżąco z nowościami i wszelkimi ofertami.
Przykład: „Wysyłamy najnowszy newsletter – zapisz się już dziś i zyskaj dostęp do najnowszych kolekcji i promocji. Zapisz się już teraz na naszej stronie internetowej!”
- SMS-em przekazuj informacje o zamknięciu sklepu lub przeprowadzce
Firmy, które zmieniają lokalizację sklepu lub mogą zdarzyć się dni, w które sklep będzie zamknięty np. z powodu święta lub remontu, powinny przekazać tę informację swoim klientom SMS-em. Dzięki temu klienci będą na bieżąco z wszelkimi zmianami i unikną niepotrzebnych wyjazdów na próżno.
Przykład: „Chcielibyśmy przypomnieć, że nasz sklep będzie zamknięty w dniu 15 sierpnia z okazji święta. Za utrudnienia przepraszamy i zapraszamy do odwiedzenia nas w innym dniu”.
Podsumowanie
Marketing SMS to skuteczne narzędzie w komunikacji z klientami. Dzięki kilku prostym sposobom przedstawionym powyżej, firmy mogą zwiększyć skuteczność swoich kampanii, budować lepsze relacje z klientami i zwiększyć swoje zyski. Personalizacja wiadomości, powiadomienia o zniżkach, przypomnienia o zamówieniach, newsletterze, informacje o zamknięciu sklepu lub przeprowadzce to kilka sposobów na wykorzystanie marketingu SMS w komunikacji z klientami.