Jak wykorzystać marketing sensoryczny w digital marketingu?

Wprowadzenie
Marketing sensoryczny to technika, która wykorzystuje zmysły klientów do kreowania pozytywnych emocji związanych z marką i jej ofertą. Tradycyjnie ta technika była stosowana w punktach sprzedaży stacjonarnych. Dzięki rozwojowi technologii, marketing sensoryczny został przeniesiony do świata digital marketingu. W tym artykule przedstawimy, jak można wykorzystać marketing sensoryczny w digital marketingu.

  1. Wizualizacja produktu
    Jednym z kluczowych elementów marketingu sensorycznego jest wizualizacja produktu. W digital marketingu można to osiągnąć poprzez wykorzystanie realistycznych zdjęć i filmów, wirtualnej rzeczywistości oraz interaktywnych animacji. Do tego celu można wykorzystać np. Facebook Canvas, Snapchat czy Instagram Stories. Dzięki temu potencjalny klient może praktycznie „przeżyć” produkt, zanim dokona zakupu.

  2. Dźwięk
    Dźwięk jest jednym z najważniejszych zmysłów, który może wpłynąć na decyzję zakupową klienta. W digital marketingu dźwięk możemy wykorzystać poprzez dodawanie muzyki lub dźwięków charakterystycznych dla marki. W telewizji od dawna stosowane są dźwięki, które pozwalają na kojarzenie ich z konkretnymi produktami. W digital marketingu można wykorzystać dźwięki odtwarzane podczas odwiedzania strony internetowej lub aplikacji mobilnej.

  3. Węch
    Zapachy są bardzo skutecznym sposobem na wpłynięcie na emocje klienta. W digital marketingu można wykorzystać zapachy poprzez dodanie odpowiednich opisów np. w opisie produktu, których zapach powiązany jest z ofertą. Można również wykorzystać aplikacje mobilne, które pozwolą na odtworzenie zapachu produktu lub dostarczyć odpowiedni zapach do klienta przez specjalny urządzenie.

  4. Dotyk
    Dotyk jest jednym z najtrudniejszych do wykorzystania zmysłów w digital marketingu. Jednym z nielicznych sposobów na wykorzystanie dotyku jest wykorzystanie opisu produktu, który będzie zawierał informacje dotyczące jego faktury i wykończenia. Można również wykorzystać specjalne urządzenia, które umożliwiają klientom „przeżycie” faktury produktu poprzez wirtualną rzeczywistość.

  5. Smak
    Smak jest jednym z bardziej popularnych zmysłów, które wykorzystuje się w marketingu sensorycznym. W digital marketingu można wykorzystać smak poprzez przygotowanie specjalnych wideo lub postów na blogach, które będą dotyczyć produktów spożywczych. Można również wykorzystać aplikacje mobilne, które pomogą klientom w odnalezieniu sklepów internetowych, które specjalizują się w produktach o określonym smaku lub zapachu.

Podsumowanie
Marketing sensoryczny stał się ważnym elementem digital marketingu. Dzięki wykorzystaniu zmysłów klientów, można kreować emocje, które wpłyną na decyzję zakupową. W wirtualnym świecie można wykorzystać wizualizacje, dźwięk, zapach, dotyk oraz smak, aby stworzyć pozytywne emocje związane z marką i jej ofertą.