Każdy właściciel punktu sprzedażowego bądź usługowego wie, jak ważna jest zewnętrzna reklama przedsiębiorstwa: w końcu to ona ma za zadanie zainteresować potencjalnych klientów, umożliwić znalezienie placówki oraz wyróżnić lokal wśród wielu innych, podobnych miejsc. Punkt powinien być widoczny, utrzymany w odpowiedniej kolorystyce, z zachowaniem wyraźnych elementów takich jak logo czy nazwa.
Jeśli nasz lokal umiejscowiony jest w bramie bądź stosunkowo niewidocznym miejscu, warto zainwestować w podświetlany baner reklamowy lub potykacz, który będzie wskazywał drogę do punktu. Potykacze reklamowe pozwalają na ograniczenie kosztów przy podobnym efekcie jak banery czy oryginalne drogowskazy. Ważna jest także odpowiednio urządzona witryna sklepowa, która będzie charakteryzowała nasz biznes. Możemy pokusić się dodatkowo o oklejenie witryn lub okien kolorystycznymi akcentami, a nawet całymi reklamami punktu: ich charakter powinien jednak odpowiadać typowi towarów lub oferowanych usług. Po tych wszystkich zabiegach nasz lokal powinien być widoczny, rozpoznawalny oraz zachęcać potencjalnych klientów do wejścia i zapoznania się z ofertą.